Bli med på kostveileder-samling på Tunsberg medisinske skole 24. og 25. september. Tema er matintoleranser generelt! Åpent for alle!

Mot slutten av september er det ny samling for studentene til kosveiledningsstudiet på Tunsberg medisinske skole. Samlingen er åpen for alle, altså selv om du ikke er student. Du kan velge å komme til skolens flotte lokaler og være sammen med oss eller bli med via webinar. Du kan se det detaljerte programmet HER!

Jeg er foreleser på torsdagen og lager mat sammen med deltakerne på kvelden, vi skal kose oss med en tre-retters meny som alle kan nyte. På dagtid vil jeg snakke om følgende:

1. Hvordan kan du velge og bearbeide maten som en hjelp ved de vanlige intoleransene?
2. Hvordan kan du i praksis organisere hverdagen i en familie med intoleranse?

De fleste som har fulgt meg en stund vet at jeg ikke fokuserer på å være livredd for enkelte matemner, men retter oppmerksomheten mot hvordan man kan behandle maten for å få utbytte av næringsstoffene den tilbyr oss og ikke minst vite hvilken mat vi bør fokusere på for å gjenopprette eller bygge opp en velfungerende fordøyelse som igjen vil medføre økt næringsopptak.

Disse samlingene er alltid like givende! Fredag kommer en kjent forsker fra Sverige, Lennart Cedgård og lærer oss om tarmbakterienes irrganger. Jens Veiersted vil påpeke hva det er ved vår moderne livsstil som kan medføre allergier og intoleranser og ikke minst ser han på sammenhengen mellom allergier og kronisk sykdom.


Du vil på de to dagene lære om følgende:

Jeg anbefaler samlingen på det sterkeste, det er et utrolig spennende tema! Velkommen :-)