Hurra! Jeg kommer med ny ellevill bok om fermentering! Og en konkurranse!








Nå kan jeg endelig dele med dere gode lesere noe jeg har holdt hemmelig ganske lenge. Jeg kommer med en ny og mer omfattende bok om fermentering av mat og drikke. Boken skal gis ut på Cappelen Damm og jeg er rimelig stolt over å bli kontaktet av denne storingen for å lage bok.

Den nye boken vil bygge på grunnprinsippene i min forrige bok og vil vise et større spekter av hva vi kan fermentere og hva vi kan finne på med alt dette yrende livet vi leker oss med på kjøkkenbenken. Jeg blir aldri lei av fermentering og ønsker å vise mer av alt det morsomme du kan gjøre og at det egentlig kun er fantasien som begrenser deg i hva du kan ha "i gjære". Den vil lanseres i januar neste år.

Men jeg vil gjerne ha din hjelp på veien,  for barnet skal jo hete noe. Det eneste jeg er sikker på er at ordet FERMENTERING skal være med i tittelen. Utover det er det opp til oss å finne en tittel som det er skikkelig swung på. Den forrige boken min het Fermentert mat og drikke - mine favoritter! så vi må finne på noe litt mer sprelsk denne gangen. Det kan være en hovedtittel og en undertittel, dersom hovedtittelen ikke sier nok om innholdet i boken. Legg igjen ditt forslag i kommentarfeltet på dette innlegget om du vil hjelpe meg med forslag.

Vinneren av konkurransen, altså den som kommer opp med beste tittelen, får alle bøkene mine som er redigert sammen i en bok i tillegg til den søte barneboken om hønepøne, pluss et gratis kurs i melkesyregjæring hjemme på mitt kjøkken den 28. mai. Bli med og hjelp meg, er du snill :-)



Etiketter: , , , ,