Immunstyrkende smoothie i høstmørket!







































Nå er det jaggu surt om dagen her på Østlandet. Jeg har kun lyst til å trekke meg inn i hulen og vente med å stikke nesa ut til det vêrgudene smiler igjen. Jeg hører folk hoste og snufse overalt rundt meg!

Jeg har enda holdt meg fin til nå også denne høsten, kun litt hås stemme uten noe mer ubehag.

I dag får du en av mine gjengangere i disse gråsure tider. Jeg ribber solbærtrærne for bær og fryser ned. De er oftest med i høst- og vintersmoothiene mine.

Immunstyrkende smoothie til 4-6 mann

1 liter hjemmelaget yoghurt, kefir eller kokosmelk/mandelmelk
4 ss peptan gelatin, jeg kjøper DENNE fra Duggurd, helt smaksnøytral og lettoppløselig
1 ss propolis, kjøper DENNE
1 ss kaldslynget honning
2 ss jomfru kokosolje
4 eggeplommer
2 dl solbær
En god neve tørket brennesle
stevia etter ønske

Blend og nyt en probiotisk, vitamin- og mineralrik styrkedrikk. Er det mer smoothie igjen, så heller jeg restene i isformer og fryser ned. Alltid en slager hos mine små.



Etiketter: