Iherb og enkle løsninger i hverdagen!

Jeg lager mye kraftbasert mat, surdeigsbrød, syrner melk og velger upasteruiserte oster, spekemat uten nitritt og ekte smør. Det er basen i vårt kosthold, jeg vil gi familien min skikkelig mat. Men alle måltid er ikke optimale, barna vil ha pasta av og til, det vil faktisk jeg også. Jeg baker ikke alltid slik at jeg har kjeks og kaker til enhver tid. Av og til har jeg så lyst på Corn Flakes at jeg holder på å dåne. Da er det godt å ha iherb-land å ty til.

I dag vil jeg dele noen av mine varianter når jeg ikke klarer, orker eller vil. Det er neppe spesielt sunt, men strålende kjekt å ty til når hverdagen ikke strekker til, eller når jeg rett og slett savner mat som kostholdet mitt var spekket med i gamle dager! Jeg håper du ikke ser på disse tipsene som noe du skal fylle hverdagen din med, men som noe du kan krydre den med på siden av skikkelig og næringsrik hverdagsmat- og da aller helst kortreist og økologisk! For nå skal vi nemlig langt av sted...





Bokhvete frokostblanding som er bedre enn Corn Flakes. Sunt? Neppe! Godt? Jepp! Vi bruker å servere det av og til som dessert eller som et kosemåltid i helgene med fersk melk fra bonden vår. Søtes stort sett med et par dråper stevia. Den kjøpes HER!





En annen sak jeg har kjøpt av og til er denne bokhvete-granolaen. Den er rå og spiret, søtet med dadler. Minstemor liker å ta et lite shotglass og mumse på dette som godis, storemor også forresten. Kjøpes HER!





Her er krise-kjeksene i disse avslutnings-tider. I går var det sommeravslutning for tredje klasse og judo-avslutning på samme tid. Det er klasseturer og overnattings-greier og bursdags-invitasjoner som dukker opp som julekvelden på kjerringa. Da kan jeg finne på å sende med disse, når jeg vet at det serveres noe som min eldste ikke kan spise, med gluten og melk. Disse er igjen, jeg presiserer, ikke sunne, men uten raffinert hvetemel, melk og raffinerte planteoljer, kjøpes HER!




Her er et eksempel på noen andre kjeks jeg kjøper, de er små, flate og runde og bedre etter min smak, enn den cookies-varianten du fikk over. Den er også hakket sunnere ved at den består av spirede frø, søtet med dadler og er rå. Også fin å ha i nødsfall, til sure barn på biltur eller ved mumsebehov. Kjøpes HER!




Carbonara er en av mine favoritter, Macaroni and cheese er en annen. Når disse rettene lages så bruker jeg disse quinoa-makaroniene som base. De er supergode! Kjøpes HER!




Finner jeg på å lage en pastasalat på varme sommerdager er det disse pastaskruene jeg bruker, kjøpes HER!


Så her har du mine topp 5 når det er snakk om raske løsninger. Jeg presiserer igjen at dette ikke er sunt men nok et bedre alternativ enn det du får i vanlige butikkhyller.  Jeg tyr til disse av og til, men setter min ære i å lage mest mulig skikkelig mat fra bunnen. Lager du imidlertid en kraftbasert carbonarasaus full av næringsrike eggeplommer, kraft, hvitløk, chili, rikelig med parmesan og drysser over litt bacon fra skikkelig fôra griser pluss en god klatt upasteurisert smør på toppen, så vil jeg ikke si at det er et usunt måltid, selv med litt quinoa-macaroni som base.

Skal du handle på iherb så kan du bruke min rabattkode DOK562, og du vil få 5 dollar avslag på din første bestilling. Handler du på nett fra USA er det også viktig å vite at du må holde deg under 200 kroner i vareverdi for å unngå fortolling. Unngå å kjøpe kosttilskudd som blir stoppet i tollen fordi vi har andre grenseverdier i Norge. Passer du på at vekten er under 1,8 kg får du også billig frakt på kr 4 dollar per pakke. Jeg er en ekte treneve når det kommer til data men til og med jeg klarte i sin tid, og med letthet, å registrere meg som kunde hos Iherb, og klarer jeg det, så klarer ALLE det. Jeg har alltid en valutakalkulator oppe samtidig, slik at jeg kan sitte å sjonglere for å få mest mulig for pengene og portoen. Truseinnlegg av organisk bomull og ob er ofte fyllmasse etter at jeg har bestilt det jeg hadde tenkt. Du finner Natra Care sin serie HER! Og du finner den valutakalkulatoren jeg liker best HER! Jeg synes også det er greit å kjøpe chiafrø, hampfrø, rå mandler, teff og quinoa hos iherb. De har rask omsetning og sjansen for å kjøpe harske frø og korn er mindre enn om du kjøper en bortgjemt pose i en romtemperert helsekostbutikk. Du finner selveste nettbutikken HER!


Etiketter: , , , ,