Hva spiser verden? Fotoutstilling på Nobel Fredssenter, og litt til!

































På Nobel fredssenter er det om dagen en fantastisk fotoutstilling som viser hva verden spiser. Les mer om utstillingen her. Jeg anbefaler alle, både voksne og barn, å ta en tur og få en liten oppvåkning. Spesielt mener jeg at barn har godt av å se denne utstillingen, da mange ikke vet at en kyllingfilet kommer fra brystet på en fugl eller at melken kommer fra et varmt jur fra en ku på bås. Langt mindre vet de hva andre barn lever av rundt om kring på denne klode. Barn er fremmedgjort maten de spiser i dag, og de bør utdannes og vekkes. Det bør foreldrene også!

Tilknyttet utstillingen har Nobel Fredssenter arrangert en rekke kurs. Tirsdag 22. oktober fra kl 17-21, kan du lære deg å lage egne pølser, øl og melkesyregjærede grønnsaker. For kr 350,- kan du spise, se på utstillingen og delta på de ulike kursene som holdes denne dagen. Begrensede plasser så hiv deg med. Jeg gleder meg til ølbrygging og pølsefest og skal bli med på alt, i tillegg til kurset i melkesyregjæring som jeg skal holde. Gleder meg storslagent!
Du kan melde deg på her


*Ellers blir det kurs i det tradisjonelle kjøkken på Kongsberg neste helg (12. og 13. oktober). Informasjon om kurset og påmelding finner du under kurs- og aktivitetskalenderen her på bloggen.


*Så holder jeg foredrag på Naturmedisinsk fagkongress på Sundvolden Hotel, 27. oktober.
Tema for foredragene er:
«Jeg er en moderne jeger!» - En personlig beretning om jakten på en kropp i balanse.
 
«Hemmeligheten til god helse ligger gjemt hos våre forfedre!»

Påmelding til en eller flere dager av kongressen gjøres via Kongresspartner. Denne kongressen er fylt med mange andre superspennende foredragsholdere fra både innland og utland, kjøkkenet på hotellet lager den beste maten og det hele befinner seg i de mest idylliske omgivelser som Østlandet kan by på (les: min påstand ;-)). Dette er jo på hjemmebane og i Jørgen Moes land; Tyrifjorden!

Etiketter: , , ,