Tips! Hvordan finne ut om kosttilskudd består av syntetiske eller naturlige vitaminer!




Nå har sykmeldt den typen næringsgjær jeg har kjøpt i det siste året fordi den er full av syntetisk tilsatte vitaminer.  Som mange av dere vet er jeg ikke forkjemper av syntetiske vitaminer og mener de bør inntas i sin naturlige form. Av uante årsaker har jeg aldri studert innholdsfortegnelsen på næringsgjæret jeg har kjøpt av merke NOW FOODS og brukt det hist og her. Ikke så ofte, men f.eks drysset det over popcorn for å få en mer ostete smak og særlig tidligere i min veggistid brukte jeg den som smaksforsterker i supper og sauser i tillegg til grønnsaksbuljong. Mye næringsgjær er tilsatt syntetiske b-vitaminer, noe en leser gjorde meg oppmerksom på for et par dager siden (tusen takk!!!).

Det er imidlertid slik at ikke all næringsgjær er tilsatt med syntetiske vitaminer og en variant som er fin er denne.

Lever er supermat i særklasse og spesielt rik på B-vitaminer. Du kan lese mer om hvordan jeg og mine får i oss rå lever i linken under (koblingsknappen min sluttet plutselig å virke her...)
http://gryhammer.blogspot.no/2012/09/ra-lever-er-supermat-i-ekstremklasse.html

Her kan du lese mer om hvordan du kan finne ut om et kosttilskudd inneholder syntetiske eller naturlige vitaminer.