Ny runde ostebestilling, slik gjør vi det!

Käserebellens Grotterebellost 5-6kg (50% fett) BESTILLINGSVARE



































Jeg og mitt kjøpslag skal sende inn felles ostebestilling  innen fristen som er den 14. januar for denne bestillingsrunden (7 per år). Käserebellen har de beste upasteuriserte oster og smør du kan tenke deg. Det er mange som lurer på hvordan dette funker så nå viser jeg dere hvordan jeg har organisert mitt kjøpslag, som heter Gry Hammer. Poenget med å slå seg sammen er de elleville portoprisene her til lands. Blir så mye rimeligere når man er flere om å dele på de utgiftene. Her er mailen jeg sendte alle mine fellesbestillere:

Hei Folkens
Slik skal dette nå gjøres:

Vi blir enige om hva vi i vårt ostekjøpslag vil ha TILSAMMEN og hvem som evt skal dele på oster for å få gleden av å smake mange forskjellige. S
å må vi innad i gruppen fordele summene og hver enkelt sette inn penger på kontonr  xxxxxxxxxxx

Alle ostene blir sendt til meg og så blir det dugnadsarbeid med oppdeling av oster og evt smør når de kommer. Har noen av dere en sånn giga ostekniv og skulle vi evt spleisa på en? De koster tett under tusenlappen, men om vi spleiser koster den en hundrings på hver og det er jo ingenting, i tillegg til at det gjør ostedelingen mye lettere og krever ingen mannemuskler.

Jeg foreslår at vi nå sender litt mail frem og tilbake (pass på at alle får: reply all), blir enige om hvem som vil ha hva, samorder og får sendt inn ordren før 14. januar som er fristen. Vi må da også betale i fulleste farten slik at han får sendt inn ordren (han gjør ikke det før han har fått betaling fra alle).


Jeg ønsker å bestille

1/2 fjellrebell
1/2 gulrotost
1/2 ølost



Noen som vil ha den andre halvparten av disse 3 ostene og/eller dele den i 2 igjen med noen andre?

Jeg skal prøve en hel camembert og en hel brie, men disse kan jo dere dele om dere ønsker, de er nydelige.


Jeg skal også bestille 7,5 kg smør. Det er det aller beste smøret, men det er usaltet slik at jeg bruker å romtemperere det, kna inn salt og putte det i fine krukker til servering.

Gry