Hvem ble valgt ut til Hellstrøms Hjemmekokklaug?

Hege; min storfavoritt som jeg stemte på mange ganger- så utrolig glad for at hun ble plukket ut!!! Den kule single dama, skriver godt og underholdende og byr på sin sårbarhet som er å lese både på og mellom linjene. Superflink å lage mat, litt matsnobb, men en egenskap som hun jobber med å sette tøyler på. Skulle gjerne likt å bli bedre kjent med henne! Men så likte hun meg godt også da og er blitt fast følger av bloggen min, så da kan det jo hende vi kan inspirere hverandre fremover :o) Her finner du super-dama!!!

Cecilie; inspirerende småbarnsmamma som tar steike gode bilder og har tullete humor. Hun kan ufarliggjøre matlaging for hjemmekokken (i motsetning til meg som får de flestehjemmekokker til å rive seg i håret av fortvilelse, hehe).

Pål; ung, kjekk man med stor patos for matlaging! Sikkert en fyr vi vil se mer til i åra fremover, jeg ser i hvertfall gjerne på han ;-))))))

Petter; grillkongen, say no more. Kul fyr!

Elin: den trauste, gode husmora fra vestlandet, som lager koldtbord store som fjell og raust flommer over av matglede og entusiasme. Et laug må jo ha med et slikt emne!

Arve; den gosselige skilsmissapappaen som er opptatt av at barna skal få bra mat, inspirerende fyr som preges av ADHD på fjesboka (poster i snitt 7 oppskifter daglig) og flink til å ta bilder av maten han lager.

Er aldeles sikker på at dette blir et strålende laug som får utrettet mye! Det er i sum en inspirerende og levende gjeng med matentusiaster som brenner for å bringe matglede ut til de norske hjem!

Ja, jeg skulle gjerne vært med og ja, jeg var kjempeskuffa mandag for 14 dager siden da jeg fikk beskjeden om at det ikke var meg! Men når har jeg slikket mine sår og pleiet mitt svulmende ego og har falt til ro. Hellstrøm ville ikke ha meg til dette lauget, sånn er det bare. Jeg tror kanskje at mitt budskap virket for avansert og komplisert for den vanlige hjemmekokken om jeg skal driste meg ut på å spekulere over hvorfor jeg ikke ble tiltenkt en plass i lauget. Jeg har tusen jern i ilden og hadde strengt tatt ikke tid til dette stuntet, men det fristet så innmari at jeg klarte ikke å la være å gripe muligheten.

Jeg takker og bukker for støtten fra dere alle, aldeles overveldende og rørende. Virkelig og jeg beklager at jeg ikke klarte å innfri forventningene deres og gi dere lønn for stemmestrevet!!!

Det er kun èn ting jeg enda kjenner at jeg er litt sur for og det er av jeg mener det var feil av Jernia å oppfordre oss til å jobbe med markedsføring i sosiale medier og få mest mulig stemmer- også i finalerunden. Dette opplevde jeg som skikkelig ubehagelig, å smiske og mase på facebook og på bloggen. Dette fremsto også som en viktig del av konkurransen, men hadde tydeligvis ikke noe å si for utvelgelsen. Jeg føler at Jernia utnyttet finalistene sine markedsføringskrefter og deres tilhengeres store ønske om å stemme frem sin favoritt. Jeg mener Jernia skulle fjernet muligheten til å stemme i finalerunden! Men det er også det eneste oppgulpet dere får av meg! 

En liten sak til. 5 av de finalistene som ikke ble valgt ut til hjemmekokklauget har tatt domenenavnet www.hjemmekokklauget.no og blogger hyppig og heftig ut fra denne. Det støtter jeg ikke og synes det er å undergrave det egentlige hjemmekokklauget som Hellstrøm valgte ut! Jernia tabbet seg ut ved å ikke sikre seg dette domenet, det synes jeg ikke vi andre finalistene skulle utnytte...

En stilig ting som er kommet ut av dette. Mange av oss finalistene har jevnlig kontakt og skal møtes i Oslo ganske snart for å spise, prate og leve for matgleden. Det kommer nok mye bra og kreativt ut av våre positive krefter også fremover!