Fettskolen! Volume 3

Jeg gir meg ikke med dette fettgnålet mitt! Hvorfor? Fordi det er så uendelig viktig og fordi det er så mye villedende informasjon om mettet fett der ute. Ikke minst fra offentlige myndigheters hold. Visste du forresten at det er to kardiologer fra Haukeland som offentlig har gått ut og friskmeldt mettet fett? Det er modig det og ikke minst utrolig viktig!

Dette foredraget du kan se under er for dere som lider av akademisk arroganse (jeg er i ferd med å bli avruset) og ikke tar Sally Fallons forelesning helt på alvor fordi hun tross alt ikke er lege- her er en ekte kardiolog (lege med hjerte som spesialfelt) som innrømmer at han tok feil! At han ikke lenger støtter vranglæren og forklarer grundig hvorfor han tok feil og det begrunnet med et vell av forskning. Han sier det godt: Hjernen er som en fallskjerm, den fungerer kun når den er åpen! Så åpne sinnet folkens, ta inn denne lærdommen om mettet fett (inkluderer kokosolje og uraffinert palmeolje vs. planteoljer) og spre den slik at kunnskapen om mettet fett sprer seg. Og for ordens skyld, dere som ikke vet hva mettet fett er på engelsk: SATURATED FAT! Se, hør og bli klok på ditt fett.

Litt vanskelig for meg å oversette hans faglige tittel, så da får du den på amerikansk vis. Mannen er i alle fall Donald W. Miller, Jr., M.D. Professor of surgery, Division of Cardiothoracic Surgery.

PS! Varer kun en time, så det er halvparten av tiden som Sally bruker i sitt foredrag. Det gidder du og morsomt er det også!



Etiketter: