Snopekurs kommende lørdag og melkesyregjæringskurs søndag...

I helgen holdt jeg det mest intense matkurset jeg har gjort noen gang. Line Holdal (lilalife) bestilte meg for å dure på alt jeg klarte med fokus på kraft og melkesyregjæring. Vi pratet og laget mat hjemme hos vertinnen i Lørenskog fra kl 11-18 med bare korte tissepauser hist og her. Jeg møtte en del tomme blikk etterhvert som det ble litt for mye informasjon å ta inn og jeg fikk krøll på tunga mer en en gang i løpet av timene av all jabbingen, hehe. Men utrolig morsomt og energigivende var det, artig å treffe mennesker som har en genuin interesse for matens styrkende kraft.
 
Sauerkraut var en selvfølgelighet på agendaen og Kristine (gladerebarn) var et råskinn på finkutting.
 
Line tryllet frem den beste ferskosten jeg noen gang har smakt, av den silte kefiren. Krydret med hvitløk, vårløk og andre gode krydderier. 
 
Åhhh, sliten i hue mot slutten, men akk så godt med varmende kraftsuppe og nybakt surdeigsbrød med upasteurisert smør til slutt :o)
 




































Kommende helg avholdes de siste matkursene jeg kommer til å ha hjemme før jul. Det er 1 ledig plass på melkesyregjæringskurset og noen ledige på snope-kurset. Her kan du lese mer om dem og se om du vil hive deg med:


Kurs i sunne og snop og snacks for barna, hjemme på mitt kjøkken, lørdag 29. september kl 12-15.Jeg lærer deg å lage min families  favoritter, som vi spiser til hverdags og til fest, hvordan gjøre bursdagen sunn og kul, hvordan lage smaker og varianter som barna faktisk liker og gjør at de sjeden kommer på å savner butikk-snop. Kanskje vil du ha med et barn også? Pris kr 750,-
Sted: Vik i Hole kommune, 45 min kjøretur fra Oslo i retning Hønefoss

Kurs i melkesyregjæret/fermentert mat og drikke hjemme hos meg søndag 30. september kl 12-15 (Vik i Hole kommune, 45 min fra Oslo)
Lær deg å lage levende, enzymrik mat og mye fakta om hvorfor det er viktig for helsa. Du lærer å lage surdeigsbrød, vannkefir og sauerkraut. vi kommer også inn på hvordan lage ferskost og annet stas med yoghurt og kefir av fersk upasteurisert melk. I tillegg får du med deg en baby av verdens beste surdeigsstarter, slik at du kan ha med deg dine nye vaner rett hjem og gjøre de til en del av din hverdag. Send en mail om du er interessert. Pris kr 750,-

Etiketter: