Høstens matkurs er nå på plass, bli med om du vil!



(Bilde fra forrige kurs i Tromsø på St. Elisabeth Hotell og helsehus... seint på dag)


Her har du en oversikt over høstens mange kurs jeg skal holde over det ganske land. Bli med om du har lyst og kan. Unngå å legge igjen personlig kontaktinformasjon i kommentarfeltet på dette innlegget. Send meg (gryhammer@hotmail.com) eller kursarrangør en mail eller sms i stedet :o)



Helheten i et kosthold som baserer seg på tradisjonell behandling av mat, lørdag 1. september(Hjemme på mitt kjøkken Vik i Hole kommune, 45 min fra Oslo med bil, timeekspressen går en gang pr time).

I tillegg til gjennomgang av supermat og hva jeg mener er virkelig super mat! Et litt mer "personlig" og helhetlig kurs som tar for seg mitt kosthold, min vei mot dette og prinsippene som legges til grunn for det kostholdet jeg lever og ånder for. Det handler mye om riktig behandling av mat og hvordan få mest mulig ut av en råvare. Det er mye økonomi i å vite hvordan man skal behandle maten riktig og planlegge godt slik at ikke de nye matvanene sklir ut like fort som dem kom inn i livet. Her får du oppskrifter på middagsmat, brødmat, sunn drikke og godteri og andre tips.
Tid: kl 12-15
Pris: kr 750,-.


Helgekurs i Ålesund lørdag 8. og søndag 9. september
Lørdag kl 13-18
Søndag kl 10-15

Du lærer mye teori og fakta om mat, og vi lager mye mat. Du lærer deg surdeigsbakst, kraftkoking, melkesyregjæret mat og drikke, samt smoothies og snopekuler fulle av superpotent næring.
Sted: Bygdastova på Emblem utenfor Moa, kursarrangør Liv kan nås på tlf 45449882.
Pris: Kr 1600,-

Kurs i Lørenskog, arrangert av Lilalife, søndag 23. september

Fokus på riktig behandling av mat, teori om antinæringsstoffer, hva som er problemet med pasteurisering og homogenisering, hva som er riktig fett og hvorfor, kraftkoking og melkesyregjæret mat og drikke. Kurset vare fra kl 11-18 og koster kr 1200,-


Lær å lage godis for barna, lørdag 29. september hjemme hos meg kl 12-15
Du lærer å lage sunne snop og snacks til barna. Vi lager lørdagsgodis som kan gis med god samvittighet og tips til en litt sunnere bursdag. Jeg deler mine erfaringer og hva mine barn og bursdagsgjester har likt og hva som ikke har vært fullt så vellykket ;-)
Pris kr 750,-
Sted: Vik, Hole, kommune, 45 min biltur fra Oslo i retning Hønefoss.

Kurs i melkesyregjæret/fermentert mat og drikke hjemme hos meg søndag 30. september kl 12-15 (Vik i Hole kommune, 45 min fra Oslo)
Lær deg å lage levende, enzymrik mat og mye fakta om hvorfor det er viktig for helsa. Du lærer å lage surdeigsbrød, vannkefir og sauerkraut. I tillegg får du med deg en baby av verdens beste surdeigsstarter, slik at du kan ha med deg dine nye vaner rett hjem og gjøre de til en del av din hverdag. Send en mail om du er interessert. Pris kr 750,-

Helgekurs i Tromsø på St. Elisabeth Hotell og helsehus, lørdag 13. og søndag 14. oktober
Hvordan spise seg frisk fra matintoleranser og reparere tarmskader ved å gi kroppen nok næring og behandle maten riktig. Det handler om tradisjonell tilberedning av mat og teori om hva det er som gjør så mye av den maten vi spiser i dag, så helseskadelig. Hva er er ekte supermat? Hva er riktig fett og hvorfor? Du lærer å lage surdeigsbrød, sunne smoothies, sunt pålegg og snop.
Søndag er det fokus på helbredende mat som kraft, fermentert mat og drikke og hvordan integrere disse i hverdagen (sauerkraut, kombucha, vannkefir, melkekefir og yoghurt).

Det spises og drikkes begge dagene.

Pris per dag kr 970,-
Tid:  Kl 10-14 begge dager (rabatt tilsammen kr 1800 for påmelding begge dager- anbefales da tema for begge dager henger sammen).

Pris yogaworkshop på St-Elisabeth Hotell og helsehus, lørdag fra kl 15-18 kr 500,-