Saftis av eple og mangojuice. En superlettvint vri!

Barna mine elsker is, som jo alle barn gjør. Jeg mekker ofte sammen en smootie full av bær, gode oljer og diverse supermat, fyller i former og fryser. Ungene får hente seg is til frokost om de ønsker, når jeg vet at innholdet bare gjør dem godt.
Men av og til er det greit å gjøre det lettvint. Denne saft-isen er et superbra alternativ til Lollipop og all annen is fra butikken, nå når sommeren nærmer seg. Og hvordan gjøres det? Kjøp Tine Sunniva sin Eple- og Mangojuice fra kjøledisken. Den er ikke laget av konsentrat og er derfor hakket sunnere en mye annen "sukkerlake" på markedet. Hell i isformer og putt i frysen noen timer.  


Barna fikk hver sin is til dessert  etter middagen. Eldstemann sitt overnattingsbesøk sa; "Å den var kjempegod, jeg kunne nesten spist en til ass..."  Hint, hint ;-)
Mange har etterlyst en liten "kom i gang guide" på supermat-fronten. Jeg skal forsøke å gjøre et innlegg på det snart, så heng med!!!
God helg :-)






Etiketter: ,