Istedet for mariekjeks

Jeg gremmer meg hver gang jeg bevitner at det dyttes Mariekjeks, eller andre kjeks fulle av raffinert sukker, mel og transfett, inn i små barnehender. Jeg har aldri forstått at kjeks skal være obligatorisk startmat for små barn da de rett og slett ikke ikke inneholder noen ingredienser som ditt barn trenger for å bli stor og sterk, snarere tvert om. Jeg ser det ofte og overalt. Mariekjeks og tannløse babyer er ofte å finne sammen. Dette vil jeg nå protestere høylydt imot. Det finnes da flotte alternativer til tørre, triste og regelrett usunne Mariekjeks! Og her kommer mine knaskealternativer: Gulrot(før tenna er poppet ut ettersom de lett kan bite av store biter som kan sitte fast i halsen), brokkoli, det bløte på agurk, skorpa på et hjemmelaget grovt brød smurt inn med extra virgin kokosolje, økologiske riskaker av hel brun ris. Barnet får da klø seg i gommene, kose seg med fargeglad og nærende mat med ulike smaker og konsistenser. Bare passpå at barnet sitter når det spiser og at du følger med! Så la meg si det høyt en gang for alle:
PÅ BÅTEN MED ALLE MARIEKJEKS!!!!!!!!!!!






En super helg ønskes til alle :o) 

Etiketter: ,